Теплові реле навантаження
Теплові реле навантаження використовуються для захисту електродвигунів. Реле контролює струм, і якщо він перевищує задане значення або відбувається втрата фазного струму, реле відключає ланцюг управління.
Реле перевантаження, що використовуються в електротехніці та електроніці, відносяться до так званих струмозалежних захисних пристроїв, - пояснює співрозмовник з електротехнічного магазину АмперОК за посиланням https://amperok.com.ua/nyzkovoltna-produkc%D1%96ja/puskachi_kontaktory_ta_dopomizhne_obladnannja/teplovi_rele/ прямо зараз. Реле постійно контролює температуру обмотки двигуна та забезпечує її захист від можливих пошкоджень, наприклад, у разі перевантаження, обриву фази або зупинки двигуна.
Принцип роботи реле перевантаження
Робота теплових реле перевантаження ґрунтується на специфічних властивостях біметалу. Цей матеріал змінює форму при нагріванні, тому виготовлені з нього деталі деформуються.
Коли температура реле перевищує певне значення (температура спрацьовування), робочий біметал згинається, викликаючи рух затвора і, відповідно, розрив ланцюга котушки.
Біметал у реле нагрівається резисторами, через які протікає струм, а не безпосередньо проводами живлення двигуна. Баланс між введенням та виведенням тепла визначається струмом при різних температурах.
Час спрацювання реле
Час спрацьовування реле залежить від двох факторів: попереднього навантаження реле та сили струму. Дуже важливо, щоб час відключення був меншим, ніж час небезпеки ізоляції відповідного двигуна.
Робота реле навантаження дуже схожа на роботу контакторів. Основна відмінність полягає у можливостях використання обох пристроїв. Контактори, оснащені дугогасною камерою, призначені для великих струмів, у той час як реле використовуються для комутації слаботочних систем.
Теплові реле як елемент автоматики
Теплові реле, які називаються реле перевантаження, є захисними пристроями, які функціонують залежно від струму, що протікає. Вони створені для захисту електродвигунів від перевантаження та перегріву. Таких двигунів дуже багато і вони дуже різні, тому теплові реле мають ряд спільних рис, але відрізняються і деталями. Вони встановлюються на контакторах і робочій ланцюзі, оскільки двигун управляється через їхні контакти.
Завдання теплових реле, як випливає з назви, — контролювати температуру обмотки такого електродвигуна. Їх робота заснована на кривизні біметалічних пластин, вмонтованих в реле, через яке проходить струм. Температура обмотки двигуна може змінюватися за рахунок електричного струму, який проходить через ланцюг живлення. При збільшенні величини струму, що передається двигуну в результаті відмови, тепловий струм збільшується, що призводить до додаткового вигину біметалічних пластин, а при перевищенні граничного значення пластини механізм відключення терміки спрацьовує. виштовхується і робоча ланцюг розривається. Реле програмуються з граничними значеннями, при досягненні максимального діапазону температур допоміжний контакт зміщується. Вибір відповідного теплового реле захищає роботу двигуна в неприродних температурних умовах і гарантує максимальну постійну роботу, підвищує ефективність і продовжує термін служби. Реле, які монтуються безпосередньо на контакторах, дозволяють здійснити набагато швидшу збірку.